WARM WELKOM OP MIJN WEBLOG!

Wat leuk dat je de weg naar mijn weblog hebt gevonden! Op mijn weblog vind je de seizoentafel- en knuffelpopjes, de kabouters en de engelen die ik in mijn poppenatelier maak. Ook vind je hier een pagina 'Handwerken op de basisschool', waar leerkrachten een lesplan voor handwerken in groep 1 tot en met 8 kunnen vinden.

Let op: deze weblog werk ik niet meer bij!

UITVERKOOP: kijk snel op mijn pagina Te koop / for sale!

zaterdag 7 februari 2015

Gehaakte col en mandala vilten



Inmiddels heb ik alweer een tweede col gehaakt. Dit keer, tot mijn schaamte, van acryl ... Ik merkte bij de vorige col, die van echte wol is, dat ik toch wel heel veel moest hoesten. Waarschijnlijk ben ik toch allergisch voor echte wol. Dus deze heb ik van acryl gehaakt. Twee voordelen: het haakt super én het is spotgoedkoop!



Voor de Opleiding Handwerken moesten we een les bedenken over vilten. Omdat ik graag iets met mijn eigen kleuters wilde doen, moest het niet te ingewikkeld worden. In de 'Vezel' (34ste jaargang, nr. 2, juni 2014) las ik een artikeltje over mandala's vilten in een plastic bordje! Dat leek me wel geschikt voor jonge kinderen. Op school besteden we altijd aandacht aan Valentijnsdag, dus ik ga hartjes met ze vilten. Eerst leggen we een hartjesvorm neer op het plastic bordje, daarna leggen we er een stukje naaldvilt op en dan ... vilten maar. Ik ben heel benieuwd of het gaat lukken!

2 opmerkingen:

  1. Leuk, gaat vast lukken met de kleuters.Succes, ik ben benieuwd wat ze ervan maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. mooi je col en ja soms moet je kiezen welke wol er goed bij je past

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat! Dank je wel!

♥ Lieve groetjes, Barbara

Thanks for leaving a message!

♥ Love, Barbara