WARM WELKOM OP MIJN WEBLOG!

Wat leuk dat je de weg naar mijn weblog hebt gevonden! Op mijn weblog vind je de seizoentafel- en knuffelpopjes, de kabouters en de engelen die ik in mijn poppenatelier maak. Ook vind je hier een pagina 'Handwerken op de basisschool', waar leerkrachten een lesplan voor handwerken in groep 1 tot en met 8 kunnen vinden.

Let op: deze weblog werk ik niet meer bij!

UITVERKOOP: kijk snel op mijn pagina Te koop / for sale!

zondag 2 november 2014

Verder met de egel



Vanmiddag heerlijk zitten werken op mijn atelier! Ik ben verder gegaan met mijn egel voor de Opleiding Handwerken. Het prototype had toch nog niet helemaal de goede vorm en de oren wil ik tussen een naadje vast kunnen zetten, dus dat betekende het patroon veranderen!



Ik wilde de onderkant en de snuit van de egel eigenlijk van vilt maken en de bovenkant van egeltjesstof, maar ik liep ertegenaan dat ik niet goed wist hoe ik de egeltjesstof mooi vast kon maken aan het vilt. Bovendien bedacht ik me dat de pootjes niet van egeltjesstof moesten worden. Dus ...



... opnieuw nadenken. De onderkant en de zijkant van de egel heb ik nu uit donkerbruin vilt geknipt. Daarop kan ik dan een dekje van egeltjesstof naaien.



Zo moet het er ongeveer uit gaan zien.



Om de pootjes wat stevigheid te geven, heb ik een stukje elektriciteitsdraad omwikkeld met wol en in de pootjes geschoven.



Nu blijft hij in ieder geval goed staan! Volgende stap is verder festonneren van de rug en de kop aan het lijf vastzetten. Ik ben ook alvast begonnen met vullen, dus hij krijgt al een beetje vorm!

1 opmerking:

  1. Je bent al ver zeg, volgens mij wordt hij/zij prachtig. Succes, gaat meer tijd in zitten als je denkt, ja toch? Ik wens je alvast een hele fijne week:-)

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat! Dank je wel!

♥ Lieve groetjes, Barbara

Thanks for leaving a message!

♥ Love, Barbara